Arrangemangsschema

Huddinge IF består av 75 lag och sammanlagt drygt 1500 medlemmar. I en så pass stor förening finns det mängder av olika uppgifter som behöver utföras. För att öka föreningskänslan och delaktigheten i klubben så beslutade styrelsen inför säsongen 2015 att lagen ska gå in och hjälpa till där det behövs. Det kan exempelvis handla om att sälja lotter, hjälpa till vid A-lagsmatcher, bemanna parkeringen vid cuper och liknande.

Nedan finns ett dokument där vi samlar arrangemangen för aktuell säsong. Syftet med detta är att förbereda samtliga i och omkring laget på när det är lagets tur att ställa upp. Se till att läsa igenom detta noga och planera in aktiviteterna i lagens scheman. Det är viktigt att allt fungerar och att tilldelade uppgifter sköts.

Tanken är att detta inte ska falla på lagledare och tränare - som redan tar ett stort ansvar för laget - utan i första hand på föräldragrupper och spelare. Vi önskar därför att varje lag utser en "arrangemangsförälder" som ansvarar för aktiviteterna. Det är denna förälder som bemanningsschemat inför dessa aktiviteter och som andra vänder sig till vid frågor. På samma sätt är det spelarna och föräldrarna som ska arbeta vid dessa tillfällen, inte ledarna.

En positiv effekt av att jobba som ett lag även vid sidan av det sportsliga är att lagkänslan stärks och ökar gruppens sammanhållning.

För att underlätta planeringen för både kansliet och lagen har nedanstående riktlinjer tagits fram till säsongen 2016 och kommer så långt som möjligt att följas framöver även under kommande säsonger. Det är absolut omöjligt att fördela arbetsuppgifterna precist rättvist och vi hoppas att ni har överseende med att alla lag inte kommer att få göra exakt lika mycket varje säsong men det kommer att jämna ut sig i längden.




Nyheter via RSS
Levererat av MyClub