Information från styrelsen

Publicerad 2019-06-17 08:13
Halva året har nästan passerat och efter årsmötet i april har det skett förändring av representanter i styrelsen sedan förra årsmötet. Två personer har avgått och en f.d. styrelsemedlem har hoppat på igen och vi välkomnar Josefin tillbaka! Innan årsmötet anordnades en ledaträff där styrelsen presenterade de gångna året och visionen för framtiden. Vi hoppas att fler har möjlighet att närvara nästa gång. Tusen tack till de sju tappra personer som kom på ledarträffen!

Sportmässigt finns det många utmaningar och roliga utvecklingsområden. Konstgräsplanen för 5-manna fotboll är allt annat än vad föreningen önskar att den skulle vara. "Nya" styrelsen tillträdde i maj 2018 och diskussion har förts med ansvariga på fritidsförvaltningen, både gällande planerna och anläggningen i stort men även för att få en bild av vad kommunen har för framtidsvision gällande Källbrinks IP. Under hösten 2018 inrättades en anläggningsgrupp som ska hjälpa styrelsen att driva olika frågor, i första skedet ligger fokus på att enbart driva frågor gällande planerna. Gruppen består av föräldrar och tränare från olika lag inom föreningen och vi har goda förhoppningar på att de får vår röst hörd samt ger oss en chans att påverka. En av våra sportsliga framgång var i början av året var när U17 gick vidare från nationella gruppspelet till A-slutspel där de kom på 2:e plats efter en match mot Hammarby IF.Om de vunnit hade U17 spelat SM-semifinal i Göteborg men en utvisning gjorde att det blev lite för tufft.

När det kommer till styrelsens vision och mål kommande år är det att;

bedriva bästa ungdomsverksamheten i södra Stockholm

inom kort ha ett eget kapital på 20% av omsättningen

anställa en sportchef (om ekonomin tillåter)

akademiverksamhet för flickor

Ekonomi är tyvärr alltid inblandat och är det som styr vad vi kan åstadkomma. Styrelsen arbetar på bred front med att försöka hitta olika lösningar för att finansiera verksamheten utan att behöva höja medlemsavgifterna. Samarbetet med Dreamstar och försäljningen av rabatthäftena är en nödvändig punktinsats för att vända föreningens ansträngda ekonomi. Intäkterna går mestadels tillbaka till ungdomsverksamheten i form av planhyror, domaravgifter, cuper/serieavgifter (sanktan) och till lön för vår personal på kansliet. Utan vår personal skulle det vara nästintill omöjligt att bedriva en förening då allt skulle behöva skötas av ideella krafter. Vi i styrelsen hoppas att ni som medlemmar ser nyttan i detta och inte endast utmaningen att sälja dessa rabatthäften.

Övrigt

Bemanningen på kansliet utökades i januari till 1,5 tjänst.

Renovering av klubbhuset som genom sponsring gjorde detta möjligt.

Arrangörsgrupp som tillsammans med kansliet ansvarar för planering och genomförande av föreningens vår -och höstcuper. Här behövs det alltid fler frivilliga, vill man veta mer hör av er till kansliet.

Genomfört tränarutbildning C (av 24st platser förfogade föreningen över 16st platser)

Projektet "Unga ledare" har påbörjats och vi hoppas att fler ungdomar vill bli ledare eller hjälptränare inom föreningen.

Glad Midsommar och fortsatt trevlig sommar – vi ses i höst!

Hälsningar

Styrelsen Huddinge IF

Nyheter via RSS
Levererat av MyClub